Conseil lettre de motivation pour stage à San-Francisco
Auteur Message

Conseil lettre de motivation pour stage à San-Francisco

Cheeky
8 Messages



17 Janvier 2013 à 16:49
Alors d'abord, je n'ai jamais écrit de lettre de motiv en anglais donc je ne connait pas les formules appropriées. Je vais juste corriger l'ortho et la grammaire mais fait une petite recherche sur les formules toutes faites de LM !

To seek (I am looking for an... I am seeking an) Internship in software development C++/Java in San Francisco from June to August 2013 Software Engineer (qu'est ce que ça fait après la date ?).


Dear Sir or Madam, [Verifie comment saluer, ça sonne un peu faux pour moi]


I am currently preparing the first year of my master degree in computer science at the French engineering school « 3iL »(City : xxx, country : France). Last summer, I received the Upper-intermediate level Certificate in English language from Berkeley.
I am fond of new technology and I am very creative and innovative when I have to run projects. Thus, this is the reason I am writing to you, in order to apply for a software engineering Internship.

I define myself as someone who show initiative, who is rigorous, reliable, organized, adaptable, I am a fast learner and I like working by myself as much as I like working in a team.
As you can see from my resume , I am skilled with C++, Java, PHP and CSS. Moreover, as you can see in my website's portfolio, I have made some websites, some softwares and video games for 3 years.
I believe my qualifications and experience would match your requirements / expectations.
I am strongly motivated work with you as an intern at facebook from june to august 2013.

Thank you for your time and for your consideration.
I am looking forward to your answer.
Sincerely, 99,9% sur que ça se dit pas !
Fxxxx
Répondre à ce message
Sponsor




Cheeky
8 Messages



21 Janvier 2013 à 16:58
C'est une autre lettre, on est d'accord ? Parceque t'as pas beaucoup pris en compte ce que je t'ai dis la lol
Cheeky
8 Messages



24 Janvier 2013 à 17:33
Dear (Dear ca fait vraiment "Chère" pour ta chérie ou autre...encore une fois, cherche les formules appropriées) Hiring Manager,

I'm applying to an internship position in software development C++/Java PHP at San Francisco for this summer 2013, please take note of this letter and my attached resume. I chose to apply in Facebook because it makes lots of interesting softwares and all of Facebook's former interns recommended me to do an internship in your society. Thus, I am very motivated to work with the best social network.

I am currently preparing a master degree in computer science at the French engineering school « 3iL » in Limoges. I am also the representative student of the university for creating company and organization partnering [j"ai pas bien capté, c'est des projets étudiants?] . I also run the treasury of a blood donation organization. These positions helped me to get organized when I get to run projects.
I am fond of new technologies and I am very creative and innovative when i have to run projects (même phrase que la précèdente). I can define (un peu maladroit) myself as someone who show initiative, who is rigorous, reliable, organized and adaptable. I am also a fast learner who likes working by myself as much as I like working on a team.
As you can see in my resume i am skilled with C++ and Java, PHP and CSS. Moreover, as you can see in my website's portfolio I have designed some websites and worked on some softwares and video games for 3 years.

I believe (wish? hope? believe ca veut dire que t'es sur qu'ils vont te prendre) my qualifications and experience would match your requirements
I am strongly motivated to work for facebook this summer.

Thank you for your time and consideration.
I look forward to hear from you.

Best regards,,
Fxxxx
 
Noter

Veuillez répondre à la question suivante :


Sujets similaires à Conseil lettre de motivation pour stage à San-Francisco

FORUM Aéronautique et Aérospatial

Posté par amza le 04/10/18
à 17h23

université califié pour les etude aeronotique

FORUM Stage

Posté par MartinD le 02/06/15
à 7h50

Trouver un stage ingénieur

FORUM Physique et Mécanique

Posté par jedcis le 09/04/15
à 20h31

Aide pour un projet de design :(

FORUM Présentez-vous

Posté par MartinD le 25/03/15
à 19h27

Stage ingénieur et futurs métiers

FORUM Prépa

Posté par DIAS20 le 31/01/15
à 12h21

Cours et TDs de l'école des ingénieurs ENSAM pour Semestre 1

Ca commente "CV / Lettre de motivation"

Nouveaux | Sujets les + commentés

pucemaria au sujet de une retenue

«Merci de publier des informations sur les retenue collinaires si vous possédez (leur dimensionne...»

puceCheeky au sujet de Conseil lettre de motivation pour stage à San-Francisco

«Dear (Dear ca fait vraiment "Chère" pour ta chérie ou autre...encore une fois, cherch...»

puceCheeky au sujet de Conseil lettre de motivation pour stage à San-Francisco

«C'est une autre lettre, on est d'accord ? Parceque t'as pas beaucoup pris en compte ce que je t'a...»

puceCheeky au sujet de Conseil lettre de motivation pour stage à San-Francisco

«Alors d'abord, je n'ai jamais écrit de lettre de motiv en anglais donc je ne connait pas les for...»

Eleves Ingénieurs au top !

Les Ingenieurs qui participent le plus
BRAVO !

Amandine

36 points

Regent Str...

48 points

NyanC

43 points

Classement